TV Audience Solutions

Voor het optimaliseren van kijkcijfers
Home
Over TVAS
Voorspellen en verklaren
TV-concepten
Cases/Klanten
Nieuws
Missie
Over Robin Muurling
Contact

Produkten en Dienstverlening: voorspellen en verklaren

TV Audience Solutions (TVAS) biedt verschillende diensten aan rondom het voorspellen, verklaren en optimaliseren van kijkcijfers.

Het verklaren, voorspellen en optimaliseren van kijkcijfers kan als volgt worden weergegeven:



Het voorspellen, verklaren en optimaliseren gebeurt in de volgende gebieden:

1. Voorspellen kijkdichtheden van TV-programma's (vooraf)
Voor een periode in de toekomst (bv. een week of een maand) voorspelt TVAS kijkdichtheden van nieuwe of reeds bestaande programma's (maar die bv. van tijdstip/zender gaan veranderen). Hier geldt dat deze voorspellingen kunnen worden gedaan voor verschillende doelgroepen, dus zowel 20-49, 20-34, 20-49m, 13+, etc.

2. Voorspellen kijkdichtheden van reclameblokken (vooraf)
Voor een periode in de toekomst (bv. een week of een maand) voorspelt TVAS kijkdichtheden van hele reclameblokken. Ook hier geldt dat deze voorspellingen kunnen worden gedaan voor verschillende doelgroepen, zoals boven genoemd.

3. Verklaren kijkdichtheden van programma's achteraf
Voor zowel een programma afzonderlijk als een aantal programma's kan TVAS analyses doen naar het falen/slagen van programma's.
Daarnaast biedt TVAS de mogelijkheid voor een abonnement op een periodieke (maandelijkse of kwartaallijkse) rapportage van ontwikkelingen in kijkdichtheden en de relaties tussen deze kijkdichtheden en de variabelen van het TVAS-voorspelmodel.

4. Optimalisatie kijkdichtheden programma's en schema's
Voor zowel een individueel programma als een avond/dagdeel of zelfs heel schema kan TVAS analyses doen naar:
- een beter tijdstip van programma's
- inhoudswijziging van programma's
- eventuele verhuizing van zender van programma's

5. Overige analyses
Naast kijkcijferanalyses zijn bij TVAS ook de volgende analyses mogelijk:
- luisteranalyses
- TV-aanbodsanalyses; voor verschillende partijen kan het interessant zijn om te weten wat het aanbod is in genres tv-programma's per zender over de afgelopen jaren
- marketingdatabase-analyses (kennis van Excel, Visual-Basic, R, S-plus, SPSS, etc.)
- voorspellingen voor andere trends en/of cijfers, zoals bezoekers van website (TVAS heeft ervaring met Google Analytics)
- analyses naar hoe betrouwbaar kijkcijfers zijn (voor bv. regionale stations)
- Afleveringsanalyses waarbij wordt gekeken naar de relatie tussen kijkcijfers van afleveringen en thema's of gasten per aflevering van een Tv-programma.
 

Meer weten? Neem dan contact op met TVAS!

 

 

 

 

Copyright © 2010 TV Audience Solutions - Websitedesign door Hayfield Services  www.hayfield.nl