Produkten en Dienstverlening
TV Audience Solutions (TVAS) biedt producten aan die omroepen en productiebedrijven kunnen gebruiken om kijkcijfers en marktaandelen te verklaren en te verhogen.
De diensten en producten van TVAS beantwoorden de volgende vragen:
- welke factoren maken dat er zoveel mensen naar mijn uitzending op een bepaald tijdstip kijken?
- hoeveel programma's van welk soort kan ik het beste wanneer uitzenden?
- wat zijn de gevolgen voor het aantal kijkers als de programma-inhoud wordt aangepast?
Om bovenstaande vragen te beantwoorden heeft TVAS de volgende methoden ontwikkeld:
Kijkcijfers-verklaarmethode
Hierbij worden met behulp van zgn. 'regressie'-methoden kijkcijfers en marktaandelen verklaard op basis van o.a. de volgende factoren:
- Programmasoort en onderwerp
- Wat de concurrenten op dat tijdstip uitzenden
- En vele andere (in overleg kunnen door u gekozen factoren worden meegenomen)
Kijkcijferselasticiteitsmethode
Gegeven een aandeel van een programmasoort in uw uitzendschema en dat aandeel in het totale (Nederlandse) tv-uitzendschema, hoe sterk veranderen de kijkcijfers als er meer/minder van dat soort programma's worden uitgezonden door u en/of door anderen? (Hierbij is vooral de vraag: wanneer hebben mensen er genoeg van als er bijv. steeds meer comedyseries worden uitgezonden; ook van toepassing op presentatoren, etc.)
In de toekomst hopen we ook de volgende methoden toe te passen:
Marktaandeel-maximalisatiemethode
Op basis van het budget dat een omroep heeft, kan worden gekeken met welk programmaschema (en de bijbehorende kosten per programma) het hoogste marktaandeel wordt behaald onder voorwaarde dat het budget niet overschreden wordt.
Reclame-prijsmethode
Op basis van de verwachte kijkcijfers (door gebruik te maken van de bovengenoemde 'Kijkcijfers-verklaarmethode') zal berekend worden wat de beste prijs is voor een reclameblokje.
Digitaal kijkcijfersmodel
O.b.v. consumentengedrag, programma-inhoud wordt gekeken naar de verwachte kijkcijfers van digitale televisie.
Voordelen van de diensten van TVAS voor omroepen en productiebedrijven:
Gebruik maken van de bovengenoemde methoden van TVAS heeft de volgende voordelen voor omroepen, tv-zenders en rtv-productiebedrijven:
* Via methoden die momenteel niet of nauwelijks in de tv-wereld worden gebruikt, kan TVAS uw kijkcijfers verklaren, voorspellen en verhogen.
* Daardoor significant hogere reclame-inkomsten.
* Zonder extra kosten kan uw marktaandeel stijgen doordat TVAS aanbevelingen geeft over de inhoud, plaatsing en wijziging van programma's en programamschema's.
* Doelgroepen worden optimaler bereikt.
Wat TVAS voor u kan betekenen De producten van TVAS zijn diensten waarin concrete aanbevelingen worden gegeven en concreet wordt uitgelegd wat een tv-zender en/of productiebedrijf kan doen om kijkcijfers en marktaandeel te verhogen. Alle producten van TVAS kunnen worden aangepast aan uw wensen. Er bestaan ook mogelijkheden om de producten/diensten van TVAS tijdelijk eerst gratis uit te proberen.
Klanten van TVAS kunnen rekenen op:
* Diensten op maat, aangepast aan uw wensen
* Snelle service, heldere uitleg en concrete aanbevelingen in b.v. tussen- en eindrapport
* Betrouwbare maar ook flexibele dienstverlening
* Verschillende mogelijkheden in dienstverlening, zowel verklaringen/voorspellingen in abonnementsvorm
(dagelijks/wekelijks een update voor uw programma's) alswel tussen- en eindrapporten
Binnen TVAS is een grote kennis aan geavanceerde statistische en econometrische modellen welke nu binnen de televisiewereld nog weinig of niet worden gebruikt. Daarnaast heeft TVAS toegang tot uitstekende software- en ICT-kennis alsmede geavanceerde kennis van Nederlandse en buitenlandse kijkers.
Meer weten? Neem dan contact op met TVAS!
|